Spell Saab

When it comes to love, I don’t like to play games.

nick carter

But when it comes to video games, it’s a whole `nother story.

mike teavee

Once in a while, I get sucked in to really silly mobile app games – the latest one being Kim Kardashian’s called Kim Kardashian: Hollywood

kim-kardashian-hollywood

Don’t you just love those tips that flash at the beginning of the game? She went from a pop star’s brother (Brandy‘s bro Ray-J), to a football player (Reggie Bush), to a NBA player (Kris Humphries), to one of hip hop’s biggest names today (Kanye West). The goal of the game — and I guess Kim’s life — is to climb up the social ladder: try to go from being an E-lister to an A-lister. Apparently, Kim Kardashian is an A-lister. Well, it is her game so she can do and say whatever she wants haha.

Here I am doing a photo shoot with a really famous photographer. I became an A-lister after playing the game on and off for about 5 days. Haha! Sana kaya ko rin mag crop top IRL.

photo (2)

So the game is very silly but.. It’s a game. It’s fun. There’s even a character who tries to bring you down. Her name is Willow Pape and from what I’ve read online, she’s based on Paris Hilton. Yep, this game had me Googling gossip I never heard of before. Apparently Kim K and Paris were BFFs and then they stopped being BFFs. LOL.

Promoting "Rich Prosecco" with Paris Hilton at Oktoberfest, Germany

paris

parisnicole

paris2

I must not have been paying attention – How could I have missed this?! Are Paris and Nicole Richie still friends? LOLJK NO ONE CARES.

Anyway, I currently follow @kimklogic on Twitter and it’s so funny. You’ll have to play the game to get some of the jokes though.

Screen Shot 2014-07-24 at 3.34.15 PM

Just in case you’re playing the game also, this used to really piss me off. My dates kept dissing my outfits so I did some research (IKR na-affect ako sa insults di naman cute yung dinedate ko) and you see that bar on the lower left side of the screen cap above? The one that says 5/21? You can go buy clothes with hearts on them for dating and the ones with stars for photo shoots and appearances. I wish having friends in the game actually mattered because I’d ask you to add me. But I don’t think it makes a difference. Either way, just in case you want to be friends with an A-lister (hahaha) my game center ID is saabmagalona.

We think Kim Kardashian is a joke but she owns 45% of the game and it’s projected to make $200 million this year. That’s a LOT of money. I would never buy any of the in-app stuff for sale – I’m not that crazy. Haha! The thing about Kim Kardashian is that her existence both annoys and fascinates us. She got famous off a sex tape and now she’s worth so much money. I’m not one to judge a person based on their past, but it would really help if she tried to use her fame for something positive. It’s great that she’s “being herself” but hey, Kim, why not try to “be your best self?” I can talk to her cos we’re friends in the game..

The game is not quite like the Spike Jonze movie Being John Malkovich but it might be the closest thing to living another person’s life. Next to The Sims, of course. Oh and Jim plays 2K14 and he’s the head coach – it’s pretty cool, he meets with team owners to negotiate and trade players. Ah, technology.

Screen Shot 2014-07-24 at 3.56.53 PM

Now excuse me, I’ve got to fly to New York and meet up with Kim for fashion week. One tweet from Kim gives me 1 million new fans. Cray.

photo (3)

♥,
Saab

Saab

21 Comments

  1. Reply

    joannsantillana

    July 24, 2014

    Hi saab! I also play this app and already on #1 A-list. I don’t think adding friends would matter because I don’t have one but I would love to add you. And yes, the dates are somehow insulting. Haha. This game is really fun especially if you’re a Kardashian fan. Anyway, I saw you not so long time ago in Taal Vista Hotel. I was shocked and freezed for a moment. Wanted to approach you but I was shy. I wanted to ask if you could carry my little girl and have a picture with you. She was 6 months that time. Now she’s 13 months. Nicknamed her after you, Saab. First time to write a comment. Fan girl lang ang peg. God Bless!

    • Reply

      Saab

      July 24, 2014

      Hi!! Omg you nicknamed your daughter after me?! SO CUTE! Thank you!!:) Sana you said hello, I don’t bite! And I love kids!:) So my ranking says A-lister #159 tapos may -1 sa tabi. WHAT DOES THAT MEAN?!

      • Reply

        joannsantillana

        July 24, 2014

        Mine says A-lister #1 tapos may 0 sa tabi. Haha. No idea kung ano meaning nun. Next time na makita kita I’ll approach you na. My baby’s name is Xazsha Sabrina Aokii. I call her Saab but people call her Xazsha. Mejo ikaw rin ung peg ko sa outfits nya. I could send you her pics if you want. Anyway, thank you for being super nice!!!

      • Reply

        Frances Collen

        July 25, 2014

        Hi Saab! It means bumaba ka sa rank mo pero okay lang yun! I was once a #1 A-Lister pero ngayon Rank 9 na ako

        • Reply

          Saab

          July 25, 2014

          Hahaha kaloka yung values ng game na to

          • Frances Collen

            July 25, 2014

            oo nga eh! it’s about fame! kaloka din jan si Willow Pape! Siya ba yung parang Paris Hilton jan?

  2. Reply

    Regina Ulip

    July 24, 2014

    I swear this Simon guy keeps on calling and he says he doesn’t know how to use smartphones. Duuuuude, when I first got my smartphone I don’t even know where to dial numbers. Just saying. LOL.

    • Reply

      Saab

      July 24, 2014

      FUCK SIMON! Chos.

  3. Reply

    Grems

    July 24, 2014

    This game is so addicting!! I stayed up until 6am just to become a D lister! Haha! How did you become an A lister in just 5 days?? Haha!

    • Reply

      Saab

      July 24, 2014

      Make sure your energy is full before doing any photo shoots or appearances! Tapos when you get assignments just choose the 1 hour ones — easier to complete. :D

      • Reply

        Grems

        July 24, 2014

        Thank you <3<3<3 Hope to see you soon!!! Heehee

  4. Reply

    quenna

    July 24, 2014

    I feel so fabulous whenever I play this game. Pero huhu I accidentally said yes to an 8-hour photoshoot thingo. I’m going to lose some fans. <//3

    • Reply

      Saab

      July 25, 2014

      Aww man I hate long shoots!! Hahahahahaha feeling totoong buhay eh noh?!

  5. Reply

    Elysha Bacay

    July 25, 2014

    Hi ate! I add in the Game Center. Please accept. Thanks sa tip sa dating. Hahaha. Kainis. Sila pa may ganang mag sabi nun eh hindi din naman appropriate yung damit nila. =)))

    • Reply

      Saab

      July 25, 2014

      Kk!

  6. Reply

    pantonitoni

    July 25, 2014

    i almost broke up with my date after several times he dissed my outfit! i mean excuse me, you should be thankful im.still dating a d-list writer eh malapit nako maging b-lister !! duh!! haha, girls playing.this game.kindly add me pantonitoni. thanks ill add you saab

    • Reply

      Saab

      July 25, 2014

      Hahahha okay, ako I’m sticking it out with my D-lister black boyfriend kahit A-lister na ako. Hahaahha

  7. Reply

    Kei

    July 26, 2014

    Im playing this too! sucks lang kasi i tried to avail the “free stars” by installing and creating an account sa isang app, but it was never credited to me!! :( tapos walang delete o deactivate account. #Laslas

    • Reply

      Saab

      July 26, 2014

      Oh noooo make sure it’s not the one that charges your credit card ha!

  8. Reply

    Mimi

    September 4, 2014

    1week na akong naglalaro pero D lister pa lang ako. How?! Haha

    • Reply

      Saab

      September 5, 2014

      Actually when I switched to Samsung from iPhone I had to redo everything because game center pala gamit ko sa first one. Took me weeks to get to the A-list on Android haha don’t know why!!

LEAVE A COMMENT

RELATED POSTS